Trendy v oblasti fitness

Potrebujete sa zbaviť nadbytočných kilogramov, formovať postavu alebo sa držať v kondícii? Bez
pohybovej aktivity je ťažké tieto ciele dosiahnuť a chce to nájsť si pohyb, ktorý nielen, že prinesie
požadované výsledky, ale bude vás aj baviť. Je teda na čase pozrieť sa, aké trendy letia v oblasti
fitness.


HIIT

Revolúciou medzi pohybovými aktivitami je v poslednej dobe HIIT. Jedná sa o tréningy s vysokou
intenzitou, ale v krátkych časových intervaloch, ktoré prinášajú požadovaný efekt vo veľmi krátkom
čase. Práve preto má HIIT čoraz viacej priaznivcov každého veku i pohlavia. Ponúka mnoho variant
cvičenia skupinových aj individuálnych a hlavnou výhodou je to, že k dosiahnutiu výsledkov stačí
cvičiť maximálne 30 minút. Dôležitú úlohu totiž nehrá dĺžka, ale intenzita cvikov, pri ktorých sa
obvykle používa vlastná váha. Ideálne pre spaľovanie tukov, formovanie a spevňovanie postavy,
podporu kondície, metabolizmu, pri bolestiach chrbtice atď.

 

EMS

Ďalším hitom v oblasti fitness je EMS. Metóda, ktorá má mnoho spoločného s HIIT, pretože ide
rovnako o intenzívne cvičenie, ku ktorému stačí málo času, ale s tým rozdielom, že svaly sú elektricky
stimulované a tým sa rýchlejšie aktivujú. Svaly sa tak precvičujú oveľa intenzívnejšie, rýchlejšie
a efektívnejšie a naštartujú sa tak ďalšie procesy v tele ako spaľovanie tukov, činnosť metabolizmu,
formovanie postavy atď. Stačí iba 20 minút k tomu, aby cvičenie formou EMS prinieslo požadovaný
efekt. Ideálne pre mužov i ženy v každom veku a pre všetkých, ktorí chcú dosiahnuť výsledky vo veľmi
krátkom čase bez toho, aby trávili dlhé hodiny v posilňovni.

Tréning vlastnou váhou

Vysokej obľúbenosti s efektívnymi výsledkami sa teší aj cvičenie vlastnou váhou. Cvičenie, ktoré je
vhodné pre mužov aj ženy bez ohľadu na vek a výhodou je, že nemusíte cvičiť len vo fitness centrách
a posilňovniach, ale aj doma, na dovolenke či pri pauze v práci. Nepotrebujete k tomu ani žiadne
stroje a náradie. Patria sem drepy, kľuky, mostíky, výpady, zhyby, planky atď. Cvičenie, ktoré vás
nestojí peniaze, obvykle pracuje celé telo a budujete si kondíciu i spaľujete tuky.

Funkčný tréning

Funkčný tréning je charakteristický tým, že ide o pohyb, ktorý je závislý na individuálnych potrebách
jedinca a zároveň o pohybovú aktivitu, na ktorú je telo bežne zvyknuté. K pohybu dochádza
v priestore do všetkých strán, takže hore a dole, do strán, dopredu a dozadu. Ide o všestranné
zameranie a do aktivity sa zapájajú všetky svalové skupiny. Prináša efekt v podobe redukcie
hmotnosti, spaľuje tuky, zlepšuje kondíciu, vytrvalosť a silu.

Kalistenika a Street workout

Rozvojový štýl v oblasti fitness medzi pouličnými športmi. Názov pochádza z latinského ,,callos,, –

krása, ,,sthénos,, – Najstaršia metóda posilňovania a cvičenia s vlastnou váhou. Využívali ju sparťania
a legendárny bojovníci pre zvýšenie vytrvalosti a sily.
Kalistenika sa používa v gymnastike, v špeciálnych jednotkách – v armáde a v mnoho ďalších
športoch.
Street Workout pochádza z Ameriky, z okolia mesta New York. Tento štýl pochádza z chudobnejších
štvrtí, cvičili ho ľudia, ktorí nemali peniaze na drahé fitness centrá. Cvičili vonku, na ulici, v parkoch,
na detských ihriskách. Používali rôzne náradie, tyče, hrazdy, preliezky, prekážky. Títo ľudia dosahovali
krásne estetické postavy.

Tabata

Intervalový tréning pre spaľovanie tukov. Čo to vlastne Tabata je?
Tabata efektívnosť a náročnosť vramci jedného intervalového tréningu, rozvíja sučasne kondíciu aj
sila. Jedná sa o predchodcu dnešného HIIT tréningu.
Tento druh cvičenia vyvinul japonský lekár Izumi Tabata v roku 1996 v Národnom ústave Fitness a
šport v Tokiu.Vzsoká učinnosť tejto metódy pri tvarovaní postavy, redukovaní vahy, rysovania,
narastu svalovej hmoty. V jednoduchosti je krása. Tabata je veľmi ťažká a náročna, vhodníá pre
športovcov.

 

Box:

Box je vhodný nielen pre mužov ale aj ženy. Čoraz populárnejší šport medzi všetkými
vekovými kategóriami.
Makáte a odreagujete sa zároveň, odbúrate stres. V kombinácii so silovým tréningom
dokáže vytvoriť krásne telo.
Zlepšuje sa Vám nálada a zvyšuje sebadôvera, či zdravá drzosť. Ak teda takýto tréning
pripojíte ku klasickému silovému tréningu, viete dosahovať výsledky rýchlejšie a
efektívnejšie.
Kondícia a koordinacia
Pri boxovaní sa Vám zlepšuje schopnosť koordinácie tela. V Spojení s HIIT (high intensity
interval training), teda intenzívny intervalový tréning, buduje vašu kondičku a tvaruje telo..

Kontaktujte 

nás a začnite 

hneď zajtra!

GYM JURKI

Domkárska 4, Bratislava

Kontakty

tel kontakt: +421 948 818 511

                      +421 948 472 470

                     

cataleya.gym@gmail.com

Otváracie hodiny

Po - Pia  6:30 - 22:00

 

So - Ne   9:00 - 12:00
                16:00 - 22:00

 

Akceptujeme 

MultiSport 

kartu!

Kontaktujte nás a začnite hneď zajtra!

GYM JURKI

Domkárska 4, Bratislava

Kontakty

tel kontakt: +421 948 818 511

                      +421 948 472 470

                    

cataleya.gym@gmail.com

Otváracie hodiny

Po - Pia  8:00 - 22:00

So - Ne   9:00 - 12:00
                16:00 - 22:00