DETIČKY a FITNESS,

ÁNO alebo NIE?

  Posilňovanie, či fitness tréning pre detičky je ešte stále neprávom odsudzovaný. V tomto článku sa vám budeme snažiť objasniť, prečo táto aktivita je vhodná pre vaše detičky.

Vo vyspelých krajinách v posledných rokoch preniká fitness štýl čoraz viac aj do sveta detí. Často kladené otázky medzi rodičmi sú, či silový tréning, funkčný tréning a posilňovacie cvičenia s vlastnou váhou sú vhodné a bezpečné pre deti?

Najsilnejším a stále pretrvávajúcim nepravdivým názorom v oblasti fitness detí je to, že posiľňovanie zastaví dieťaťu rast, alebo cvičenie môže byť pre dieťa nevhodné, či dokonca nebezpečné. Pravdou ale je presný opak a tento mýtus odborníci v športe na základe dlhoročných prieskumov vyvracajú. 

Posilňovanie priaznivo pôsobí vo vývoji detí,  ale je potrebné dodržiavať určité pravidlá, odbornosť, dohľad. Presne tak, ako v každom inom športe.

Mýtus č.1     Zastavuje posiľňovanie rast?

Myslite si, že zastavenie rastu môže byť spôsobené posiľňovaním? Nieje to náhodou zlá životospráva, nedostatočná výživa, či malo pohybu?

Súčasné výskumy detí zameraných na fitness preukazujú, že cvičenie práve naopak, rast detí podporuje. Zosilnenie kostného tkaniva je prirodzeným dôsledkom posilňovacích cvičení nielen u dospelých, ale aj u detí. Výdaj energie, sily, či vývin prirodzenej kondície deťom pomáha k rýchlejšiemu metabolizmu, čo pre dieťa má za následok prijímať väčšie množstvo stravy.

Správnym stravovaním u detí dosiahnete optimálny vývin. 

Mýtus č.2      Zastavenie rastu končatín?

U dieťaťa vývoj kostí stále pretrváva, preto tréning orientujeme iba prirodzenou cestou, využívame tréningové metódy, ktoré sa využívajú najmä v hokeji, futbale, basketbale, či gymnastike, ale aj v detskom crossfite. Vaše dieťatko nezaťažujeme, práve naopak! Učíme ho,  aby si samé osvojilo zdravý základ k športovaniu, zdravému životnému štýlu.

Zastavenie rastu končatín je u nás vylúčené!

Mýtus č.3       Zranenia v oblasti chrbta?

Chrbát ako isto vieme je veľmi náchylná časť tela nielen u detí, ale aj u dospelých. Každý dobre vie, že len cvičením dokážeme chrbát otužovať a predchádzať v budúcnosti potiažam. S detičkami sa dá veľa na tom pracovať, sú prirodzene ohybnejšie ako dospelý, dokážu zvládať oveľa viac ako dospelý. Chrbát je veľmi dôležitá súčasť tela, čím skôr začneme naše detičky učiť ako sa starať o chrbátik, tým skôr si to detičky osvoja do budúcna. Učíme správnu techniku vykonávania jednotlivých cvikov, tým predchádzame k neskorším problémom v oblasti chrbta.

Mýtus č.4     Možné nebezpečenstvo úrazov?

Pri každom tréningu je bezpečnosť dôležitá. Certifikovaná trénerka vysvetlí bezpečnostne pravidlá a na deti dohliada. Je veľa iných športov, ktoré sú oveľa viac rizikovejšie ako fitness pre deti.

TRENINGOVÉ ZASADY:

  • Úvod rozcvička-záver strečing
  • Naučiť dieťa správne dýchať
  • Správna technika a prevedenie cviku

Naučiť dieťa predovšetkým technicky zvládnuť základné a komplexné cviky

  • Frekvencia – Zaradiť 6-8 cvikov, v 2-3 sériách, po 6-8 opakovaní,
  • Cvičiť 2-3 krát do týždňa

Zamerať sa na odporový tréning (napríklad použitie expanderov – rezistentných gúm, či tréningu vlastnou váhou),

  • Súčasťou tréningu je náučná časť, kde sa dieťa učí mať prehľad o účinkoch cvikov na jednotlivé svalové skupiny.

Rady pre rodičov:

  • Zabezpečte dieťaťu trénera. Za žiadnych okolností sa neodporúča, aby dieťa cvičilo bez odborného dohľadu.Kvalifikovaný a skúsený tréner dieťaťu zostaví nielen tréningový plán, ale aj jedálniček primeraný k veku, váhe dieťaťa a základom správnej životosprávy.
  • Postupy zaužívané pri cvičeniach s dospelými sa neaplikujú do detského tréningu.

Dbať na správnu životosprávu dieťaťa 

  • Dohliadnite na dostatok spánku vášho dieťaťa

Ideálny vek s fitness cvičením u detí?

Ideálny vek deti je od 7 rokov, či u chlapcov aj u dievčat. Pravidla sú ale jasné.

Dieťa musí chápať tréningové rady. Musí rešpektovať autoritu trénera a jeho pokyny. Musí spolupracovať v skupine a dodržiavať bezpečnostné pokyny.

 

Prínosy fitness tréningu u detí:

  • Pozitívne zvýšenie svalovej sily a vytrvalosti dieťaťa
  • Väčšia ohybnosti a výkonnosť dieťaťa
  • Zlepšenie držania tela
  • Spevnenie stredu tela
  • Zvýšenie kondície
  • Lepšia funkcia srdiečka
  • Silnejšie kosti, svaly, zlepšená imunita

S Fitness dieťa nadobudne zdravé sebavedomie, či zodpovedný prístup. Dokáže prekonávať vlastné hranice a tešiť sa z dosiahnutého výkonu.

V skupine sa dieťa naučí empatii, súhre, rešpektu, zdravého súperenia. Okrem toho získa vedomosti o ľudskom tele. Fitness aktivita dieťaťa sa pozitívne premieta v dospelosti v lepšom fyzickom aj psychickom stave,  formovaniu osobnosti, vôle, vytrvalosti a správnych stravovacích návykov.

Fitness pre deti je bránou k všetkým športom. V každom druhu športu je silový a kondičný tréning základom. Fitness je výborným doplnkom pre deti, ktoré už robia nejaký šport. Zároveň je veľkou výzvou pre rodičov, ktorí majú problém s deťmi s nadváhou. Každé dieťa, ktoré k nám príde má osobitný pristup a vedenie tréningu!

Ak sa ti článok páči ZDIELAJ na FACEBOOKU alebo INSTAGRAME😊

 

Image is not available
Image is not available
Image is not available
Image is not available
Image is not available
Image is not available
Image is not available
Image is not available
Image is not available
Image is not available
Image is not available
Image is not available
Image is not available
Image is not available
Image is not available
Image is not available
Image is not available
Slider
Image is not available
Image is not available
Image is not available
Image is not available
Image is not available
Image is not available
Image is not available
Image is not available
Image is not available
Image is not available
Image is not available
Image is not available
Image is not available
Image is not available
Image is not available
Image is not available
Image is not available
Slider

ZAČNI SVOJU PREMENU EŠTE DNES!

Rezervuj si svoj prvý tréning a zmeň svoj život.

Kontaktujte 

nás a začnite 

hneď zajtra!

GYM JURKI

Domkárska 4, Bratislava

Kontakty

tel kontakt: +421 948 818 511

                      +421 948 472 470

                     

cataleya.gym@gmail.com

Otváracie hodiny

Po - Pia  6:30 - 22:00

 

So - Ne   9:00 - 12:00
                16:00 - 22:00

 

Akceptujeme 

MultiSport 

kartu!

Kontaktujte nás a začnite hneď zajtra!

GYM JURKI

Domkárska 4, Bratislava

Kontakty

tel kontakt: +421 948 818 511

                      +421 948 472 470

                    

cataleya.gym@gmail.com

Otváracie hodiny

Po - Pia  8:00 - 22:00

So - Ne   9:00 - 12:00
                16:00 - 22:00